سیلیکاژل پنجره دو جداره


سیلیکاژل پنجره دو جداره

 یکی از کاربردهای سیلیکاژل در صنعت شیشه است. از سیلیکاژل در ساخت شیشه های چند جداره که از چند لایه تشکیل شده است استفاده می شود. در اکثر خانه ها و ساختمان های مهم مثل فرودگاه یا هتل یا بیمارستان از شیشه های چند جداره استفاده می شود. این شیشه ها در برابر صدا، گرما، سرما و رطوبت عایق هستند و می توانند آسایش و راحتی را به ارمغان بیاورند. شیشه های چند جداره از اجزای مختلفی تشکیل شده اند:

1. شیشه

2. اسپیسر یا آلومینیوم فاصل (Spacer)

3. سیلیکاژل 

4. بوتیل یا چسب درزگیر اولیه

5. پلی سولفاید یا چسب دوجزئی درزبندی ثانویه

6. گاز آرگو

اسپیسرها و درزگیرها نقش مهمی در کیفیت و عملکرد شیشه های چند جداره دارند. از اسپیسرها برای جدا کردن قاب های شیشه استفاده می کنند. اسپیسرها گازی را بین قاب ها محفوظ می کنند و معمولا  از جنس آلومینیوم یا پلاستیک هستند. از درزگیرها برای جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و خاک استفاده می شود.

یک از مسائلی که با گذر زمان به وجود می آید این است که درزگیرها فرسوده شده و کارایی خود را از دست می دهند که این مساله  باعث می شود رطوبت در بین جداره های شیشه نفوذ کرده و در اثر میعان رطوبت، لکه هایی بین شیشه ها به وجود بیاید و باعث از بین رفتن زیبایی و کارایی شیشه ها شود. در این مواقع علاوه بر تعویض درزگیرها، می توانیم از سیلیکاژل داخل اسپیسرها استفاده کنیم. سیلیکاژل می تواند رطوبتی که نفوذ کرده را جذب کند و آن را از بین ببرد.به این نکته حتما توجه داشته باشید که در صورت نا درست بودن تنظیمات اسپیسرها،سیلیکاژل نمی تواند به درستی عمل کند و رطوبت ایجاد می شود ، بنابراین باید به کنترل سلامت اسپیسرها اهمیت داد.

تگ ها

نظر دهید

Captcha